søndag 24. oktober 2010

Rådgiver

Jeg var hos rådgiver forleden dag, for å høre litt mer om hvilke fag jeg kan velge og sånn. Nå ser det ut til at det blir samfunnsfag og ikke realfag, i og med at det er mye lettere å komme tilbake til Norge da. Rådgiveren sa også litt om nivået i Usa. Det kommer nok litt anpå hvor i Usa du kommer, men generelt er det visst ganske lett der i forhold til Norge. Og jeg som trodde omvendt. 

Jeg forstår forresten ikke hvorfor det ikke er flere mennesker som velger å ta et år i utlandet. Det er jo en helt syk fantastisk mulighet, der man opplever og vokser veldig mye. Man lever jo bare 1 gang så for meg er dette en stor sjanse til å gjøre noe jeg alltid har hatt i bakhodet om å gjøre. I tillegg til at det er et stort og positivt avbrekk.

Forresten, jeg liker å svare på spørsmål så om noen lurer på noe så kan dere godt spørre.

10 kommentarer:

  1. Hvilken vidergående går du på? Og hvilken linje? :) Har selv tenkt å ta ett år i usa som utviklingstudent når jeg er gammel nok :)

    SvarSlett
  2. Jeg skal med EF på 2 vgs. om jeg blit godkjent da.. :)

    SvarSlett
  3. Hei!

    Jeg drar også som utvekslingsstudent til USA skoleåret 11/12! Hvilken organisasjon reiser du med? :)

    SvarSlett
  4. Jeg går på Hetland vgs,på almenn studiespesialisering :)
    Jeg reiser med explorius, som jeg har skrevet lenger nede på bloggen.

    SvarSlett
  5. Hei! Så gøy du skal være utvekslingsstudent. Hvor jeg bor er skolen utrolig mye vanskeligere enn i Norge, og jeghadde veldig lave forventninger til skolen her. Det er lurt å være forberedt, du kan komme til en supereasy skole, eller i mitt tilfelle, en du virkelig må jobbe med for å oppnå nogenlunde resultater.
    -Oda :)

    SvarSlett
  6. Hei ! :) Har linket til deg :-)

    andreausa.blogg.no

    SvarSlett
  7. Hei, jeg så ikke kommentaren din på bloggen min før nå, men svaret er ja! Det er masse mer hasj og røyking av mariuana her i statene enn hjemme i Norge! Har til og med sett folk på skolen som er "høye", og mange har spurt meg om å være med å røyke, og at det er så moro osv, men jeg har ikke gjort det, og kommer ikke til å prøve det heller! hehe
    Akkurat her jeg bor, i upstate New York er det masse, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det er andre steder i USA!

    -www.lisainamerica.blogg.no

    SvarSlett
  8. Hei!
    Ja, det med valg av fag er ikke så enkelt, gitt. Jeg har tenkt å velge realfag. Men hallo?! Realfagene i England. Er jeg gal? Haha, neida ^^ Det blir nok endel arbeid.

    Jeg er enig i det du sier om at det er en fantastisk mulighet :) Men det som hindrer folk er vel for det meste at de ikke.. tør, eller økonomisk.

    Jeg linker deg, jeg :D

    SvarSlett
  9. Haha eg fant linken te bloggen din på ein aen blogg, så tenkte eg uuu hu ligna litt på Aurora, så fant eg ut at bloggen din hetta jo usaaurora, så eg bare kuult det e jo Aurora :)

    Kult at du skrive blogg, tenkte om eg og kanskje ska laga blogg snart :)


    Lene Jakobsen

    SvarSlett