lørdag 16. oktober 2010

Svarkort innsendt

Intervjuet mitt til explorius ble godtatt og jeg har nå sendt inn svarkort som sier at jeg velger å delta. Nå er det liksom  fullt bestemt så nå er det ingen vei tilbake. Jeg gleder meg veldig mye, men tenker også på at det blir et veldig hardt og tøft år. Helst vil jeg jo komme til et varmt og herlig sted som på bilde, men kan jo risikere å havne i en småby i Alaska med 300 innbyggere. Jeg får ta det som kommer med strak arm og bare satse på det beste.

Noen lurer kanskje på hvordan intervjuet foregikk. Jeg var ikke på et "ansikt til ansikt- intervju", så for meg foregikk det via Skype. Halvparten var på Norsk, og halvparten på Engelsk. De fleste spørsmålene må du svare på på forhånd ved innlevering av ark, så det var ikke sånn veldig vanskelig å finne bra og passende svar. På intervjuet fikk jeg vite en del informasjon om det å være utvekslingselev og at det ikke bare er en dans på roser. Er det noen som lurer på ettelleraent angående intervjuet ogs sånt så kan dere bare spørre. Vet ikke så mye mer om det å være utvekslingselev enda, så det kan jo være lurt å spørre noen som allerede har vært det, og som ikke bare har planer om å være det.

Framover blir det vell en masse papirarbeid som skal utfylles, noen vaksiner her og der (er det forresten noen som vet hvor mange og hvilke vaksiner jeg må ta?) og en del forberedelser. 

8 kommentarer:

  1. Grækli kult! Blir gøy å følge deg, siden jeg selv ønsker å ga et år i usa :D

    -annemarie

    SvarSlett
  2. jeg lurer på noe, er explorius strenge med karakterer osv? hva er snittet ? :)
    har tenkt til å dra selv neste år. :)

    SvarSlett
  3. De er ikke så veldig strenge nei. Så lenge du har karakteren 3 og oppover, altså du kan ikke ha 2 i noen fag for å være med.

    SvarSlett
  4. Tror det bare e ein vaksina :) Det hu Karense sa te meg ihvertfall, å d va mot gulsot(hvis eg ikkje tar HEILT feil, haha)

    SvarSlett
  5. Jeg linket deg til på bloggen min:)
    - http://vilde-usa.blogspot.com/

    SvarSlett
  6. Så kult! Jeg skal også til USA skoleåret 2011/2012! Jeg skal reise med Aspect. Blir gøy å følge med på bloggen din! Lykke til på utvekslingsåret ditt, kommer til å bli kjempe gøy!

    Det er bare å ta kontakt! Gøy å snakke med andre om deres opplevelser og hvordan dem ligger ann i prosessen :-)

    Hilsen Jenny Grønnerud!

    SvarSlett
  7. Man må ta hepatitt B (anbefales å ta A også, de er i samme sprøyte, bare at den blir litt dyrere da). Den må tas over 3 ganger, jeg har tatt for noen dager siden, så skal jeg tilbake å få litt til innsprøytet om ca 1 mnd, og en gang i april. Jeg skal foresten også til USA til høsten :) www.marliniusa.blogg.no

    SvarSlett
  8. Linker deg på bloggen min:-) Reiser forøvrig med Explorius jeg å:)

    stianiusa.wordpress.com

    SvarSlett